§ 1
Zakres
§ 2
Definicje:
§ 3
Zakup biletu przez internetowy system sprzedaży - zasady i warunki
§ 4
Zmiany, zwroty i operacje dodatkowe dotyczące zakupionych biletów
§ 5
Prawa i obowiązki Stron
§ 6
Przetwarzanie i ochrona danych osobowych
§ 7
Reklamacje i odpowiedzialność prawna
§ 8
Faktury VAT
LEGENDA :
OGÓLNE WARUNKI
BILETY
ZWROT NALEŻNOŚCI ZA BILETY
BAGAŻ
NARUSZENIE PORZĄDKU
PRZEWOŻENIE ZWIERZĄT
OBOWIĄZKI
I. OGÓLNE WARUNKI
Pasażer zawiera umowę przejazdu poprzez nabycie biletu.
Dzieci poniżej 15 roku życia mogą podróżować wyłącznie z opiekunem.
Pasażer zobowiązany jest stawić się na przystanku co najmniej 15 minut przed odjazdem autobusu.
W przypadku dokonania rezerwacji, traci ona swoją ważność na 10 minut przed odjazdem autobusu.
Pasażer ma obowiązek okazać kierowcy, a także uprawnionej osobie podczas kontroli w czasie podróży, dokument uprawniający do korzystania z ulgowego przejazdu, zgodnie odpowiednimi przepisami.
Do kontroli biletów oraz dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych upoważniony jest kierowca oraz inne osoby posiadające stosowne uprawnienia.
Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone wyłącznie w miejscach określonych w rozkładzie jazdy oraz wskazanych przez kierowcę autobusu.
W sytuacjach nagłych lub nieuwzględnionych w niniejszym regulaminie pasażerowie mogą kontaktować się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu (0) 667 833 633.
Bagaż podręczny, przewożony w autobusie oraz przedmioty pozostawione przez pasażera po zakończeniu podróży nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością PPHU AfarBus.
Kierowca może usunąć z pojazdu pasażera za spowodowanie nieplanowego zatrzymania pojazdu lub zmiany trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny.
Wszelkie reklamacje i uwagi związane z wykonywaniem umowy przewozu należy kierować listownie na adres :
PPHU AfarBus
Zbigniew Przybysz
ul. Kopernika 15
22-680 Lubycza Królewska
II. BILETY
Klient może zarezerwować miejsce za pośrednictwem rezerwacji telefonicznej lub poprzez email.
Pasażer powinien niezwłocznie po nabyciu sprawdzić prawidłowość wystawionego biletu, bowiem po odejściu od kasy reklamacje nie będą uwzględniane.
W trakcie podróży pasażerowie winni zachować bilet do kontroli.
Na miejsce biletów skradzionych lub zagubionych nie będą wystawiane wtórniki.
Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione.
Bilet uszkodzony, zniszczony lub przeprawiany jest nieważny.
W przypadku stwierdzenia przez uprawnione osoby braku ważnego biletu pasażer zostanie zobowiązany pod rygorem usunięcia z pojazdu do nabycia biletu do miejsca docelowego.
III. ZWROT NALEŻNOŚCI ZA BILETY
W przypadku odstąpienia pasażera od umowy przewozu przed odjazdem autobusu z przyczyn nie występujących po stronie PPHU AfarBus zwrot należności za przejazd nie będzie uwzględniany.
Nie uwzględnia się roszczeń o zwrot należności za bilety zwrócone po upływie terminu ich ważności lub po odjeździe środka transportu, na przejazd którym były wydane.
IV. BAGAŻ
Bagaż oddany do przewozu w luku bagażowym powinien być zapakowany w taki sposób, aby nie uległ w czasie przewozu uszkodzeniu lub zniszczeniu.
Na pokład autobusu można wziąć jedynie bagaż podręczny, którego rozmiary pozwalają na umieszczenie na półkach nad głowami pasażerów, lub pod fotelem.
Firma PPHU AfarBus zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu bagażu o dużych rozmiarach (wózki dziecięce, rowery, narty itp.), jeżeli kierowca stwierdzi że bagaż ten nie zmieści się do luku bagażowego , lub zagraża bezpieczeństwu przewozu pasażerów i ich bagaży.
Zabroniony jest przewóz rzeczy niebezpiecznych mogących wyrządzić szkodę osobom lub mieniu, bądź rzeczy, którym przewóz jest prawnie zabroniony.
Rzeczy szczególnie cenne (gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika), oraz posiadające wartość naukową winny być przewożone wyłącznie jako bagaż podręczny.
W razie utraty lub uszkodzenia bagażu należy niezwłocznie poinformować osobiście o tym fakcie kierowcę, który kieruje pojazdem, w celu uzyskania potwierdzenia utraty lub uszkodzenia bagażu, a następnie dokonać zgłoszenia w Biurze Obsługi Klienta.
W przypadku składania reklamacji dotyczącej uszkodzenia bagażu należy przedstawić potwierdzenie kierowcy sporządzone w momencie stwierdzenia zajścia.
Firma PPHU AfarBus nie odpowiada za bagaż podręczny, który podróżny przewozi ze sobą chyba że szkoda powstała z jego winy.
Z bagażem pozostawionym w autobusie postępuje się stosownie do przepisów dotyczących rzeczy znalezionych.
Jeżeli bagaż jest pozostawiony w autobusie kierowca ma prawo otworzyć go w celu zbadania jej zawartości.
Przedmioty pozostawione w autobusie po zakończeniu podróży nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika.
Bagaż pozostawiony w luku bagażowym, jeżeli zgodnie z przepisami dotyczącymi rzeczy znalezionych nie został jeszcze przekazany właściwemu organowi, zostanie wydany uprawnionemu pasażerowi.
W przypadku bagażu podręcznego jego wydanie następuję po zidentyfikowaniu w sposób nie budzący wątpliwości co do tego, że zostaje wydany osobie uprawnionej.
V. NARUSZENIE PORZĄDKU
Radia, magnetofony i inne urządzenia grające w tym instrumenty muzyczne nie mogą być używane w trakcie podróży. Pasażerowie mogą słuchać własnych odbiorników pod warunkiem, iż nie są słyszalne przez innych.
Zabronione jest picie alkoholu w autobusie oraz przebywanie w nim osób pod jego wpływem.
Zabrania się palenia tytoniu.
Zabrania się zajmowania miejsc oraz pozostawania na pokładzie autobusów pasażerom będącym pod wpływem narkotyków lub innych substancji odurzających.
Zabrania się wyrzucania z autobusów jakichkolwiek przedmiotów.
Zakazane jest zajmowanie w autobusie miejsc zajętych już w sposób widoczny przez innych pasażerów.
Pasażerowie odpowiadają za szkody wyrządzone PPHU AfarBus i innym pasażerom. W razie wykrycia uszkodzenia bądź widocznego zanieczyszczenia autobusu pasażer zobowiązany jest do pokrycia naprawy szkód lub usunięcia zanieczyszczeń.
VI. PRZEWOŻENIE ZWIERZĄT
W autobusach dopuszcza się przewożenie zwierząt domowych w rozumieniu przepisów o ochronie zwierząt.
Zwierzęta powinny być przewożone na kolanach pasażera w specjalnych pojemnikach przeznaczonych do ich transportu lub, jeśli są to psy, powinny być przewożone na podłodze autobusu w kagańcu i na smyczy.
Przy zgłaszaniu zwierząt do przewozu należy okazać kierowcy dokument potwierdzający aktualne obowiązkowe szczepienie lub świadectwo zdrowia, zgodnie z odpowiednimi przepisami dotyczącymi zwalczania chorób zakaźnych zwierząt.
Opłata za przewóz zwierząt wynosi 10 zł. Wyjątek stanowią psy - przewodnicy towarzyszące osobom niewidomym. Opłata za ich przewóz nie jest pobierana.
Kierowca ma prawo odmówić przewozu zwierzęcia, jeżeli zagraża to bezpieczeństwo pozostałych pasażerów lub ich mienia.
VII. OBOWIĄZKI
PPHU AfarBus odpowiada za przewóz pasażerów do ich miejsca przeznaczenia określonego na bilecie.
Jeżeli z jakichkolwiek przyczyny niezależnej od PPHU AfarBus przewoźnik nie jest w stanie dowieść pasażera do miejsca przeznaczenia własnymi autobusami, zapewnia przewóz zastępczy, a w przypadku odstąpienia pasażera od umowy, dokonuje zwrotu należności bez dokonywania jakichkolwiek potrąceń.
Firma PPHU AfarBus nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wyjazdu lub przyjazdu powstałe z przyczyn niezależnych od przewoźnika, w szczególności takich jak:
wypadki lub kolizje drogowe powodujące opóźnienia na trasie,
wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne,
zastosowanie się do żądań policji,
śmierć lub wypadek na drodze
akty wandalizmu i terroru,
zamknięcie drogi, objazdy, wyjątkowe natężenie ruchu,
inne okoliczności niezależne od przewoźnika.
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich
z usług naszego serwisu. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu
danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi.
Niniejsza Polityka określa zasady tworzenia, przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika za pomocą plików Cookies w celu zrealizowania drogą elektroniczną usług żądanych przez Użytkownika.